links boven

donderdag 25 februari 2016

Gehaakte kol met sliertjes

GEHAAKTE KOL MET SLIERTJES


Op Pinterest kwam ik een soort gelijke Kol tegen...


Ik dacht die is simpel, die kan ik zelf ook maken...


HAAKPATROON:
30 lossen + 2 beginlossen
Alle toeren stokjes haken in de laatste lus 
voor een mooie ribbel ...
Na elke toer haakte ik 15 lossen
en de volgende toer halve vaste in de 2e losse, 
halve vasten langs de sliert  van lossen,
en weer stokjes in de achterste lus van vorige toer...



Herhaal tot je de kol groot genoeg vindt....


Mijn  lap voor de kol is 60 cm lang en 32 cm breed


Ik haakte deze kol met het prachtige garen Mistero 
(53% wol en 47 % acryl) Kleur nr. 48
van Adriafil met een looplengte van 90 mtr.


Haaknaald 5,5
en ik had 2 en een halve bol nodig van 50 gram


Deze wol is ook in Nederland verkrijgbaar, 
volg deze link voor de adressen....


Als je hem gehaakt hebt, haak je de zijkanten 
aan elkaar met halve vasten...
Sla de kol dubbel met de sliertjes 
naar dezelfde kant...


En Voila! Klaar is Kees!


Je haakt het in een middagje!
Leuk project voor ff er tussendoor!

Groetjes Lindevrouw

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kol is het geworden zeg. Ik hou ontzettend van dat gemĂȘleerde garen, het geeft een haakwerkje zo'n mooi effect. Leuk dat je het patroon deelt :-). bedankt daarvoor. Ik zeg: deze is geslaagd :-).
    Fijne donderdag nog.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met dit weer is zo'n kol wel lekker. Grappig idee. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OH ... die vind ik heel leuk en stoer! Toppie!!!

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kol en prachtige kwaliteit wol heb je ook gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me