links boven

woensdag 16 april 2014

Jampotjes met Tulpjes

Heb al aardig wat Jampotjes verzameld!




De jampotjes omgehaakt 
met allemaal randjes
 van mijn favoriete patroon 
van het Hollandse Tulpje
in de Hollandse driekleur!



Haakpatroon Jampotjes met Tulpjes: 
Haak met haaknaald 3 of 3.5 een aantal losse,
 deelbaar door 3, passend voor jouw potje, 
bij mij zijn dat 42 losse 



Toer 1 tot en met Toer 3:  vasten
Toer 4: 4 losse (eerste stokje en 1 losse) , 1 stokje in zelfde steek,
2 steken overslaan, in 3e steek ( 1 stokje, 1 losse, 1 stokje)
herhaal
Toer 5 : Haak in de losse van de vorige toer 5 gezamenlijke stokjes, 3 losse
herhaal tot einde toer
 (de tekening onderaan de bladzijde heeft 3 gezamenlijke stokjes en 2 losse)
Toer 6: vasten, 2 vasten  in het tulpje en 1 in de 3 losse van de vorige toer
Toer 7 en 8: Haak vasten

Toer 9:  Haak net als toer 4
Toer 10: Haak net als toer 5
Toer 11:  Haak net als toer 6
Toer 12 en 13: Haak vasten

Toer 14: Haak net als toer 4
Toer 15: Haak net als toer 5
Toer 16: Haak net als toer 6
Toer 17 en 18: Haak vasten

Eindig met een Picot randje: 
3 losse, halve vaste in de 1e losse, steek overslaan,
 1 halve vaste
en herhaal tot einde toer.




Vond nog een paar leuke links van dit tulpenrandje bij Haakydee
met een haakbeschrijving erbij!
http://haakydee.blogspot.nl/2014/03/gehaakte-waxinelichthouder-met.html



Ook bij Ellebel vond ik de Tulpenpotjes
 met een haakbeschrijving!
http://ellebel5.blogspot.nl/2014/03/tulpenpotje-gelijk-ook-maar-een-tutorial.html



Genoeg voorbeelden met beschrijvingen,
als ik dat had geweten, had ik het ook niet allemaal zelf hoeven uit te schrijven! 
Zo dus keus genoeg!
Ze zijn super leuk om te haken!



Zulke gezellige potjes mogen niet
ontbreken in het huis
van een echte haakster!

groetjes Lindevrouw

10 opmerkingen:

  1. Ze zijn top! Had ze idd al vaker gezien, maar ze blijven super leuk! Thanks voor het uitschrijven, groetjes Lisanne
    draad en praat....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk al die variaties te zien. Nog een paar echte tulpen in de vaasjes en jij bent klaar voor koningsdag. Dank je voor het uitwerken en delen van het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ESTE DE TULIPANES ES PRECIOSO.
    SALUDITOS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind jou uitleg altijd fantastisch...dus vele hebben er baat bij, en ik ook! Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer super goed gedaan. En met een beschrijving telkens waardoor iedereen kan meegenieten met het uitvoeren ervan. Hartelijk dank ! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love your tulip jars - beautiful! I think I will make some myself. The only question is which colour? Happy Easter! Sorry I can't comment in Dutch. Elizabeth x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enige potjes zijn dit zeg. Lekker vrolijk.
    En ontzettend bedankt voor het patroon, helemaal super.
    Die gaan we zeker een keer haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke! Ik heb een patroontje met een cluster van 5 en dan een stokje er tussen, maar deze ga ik ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig zijn ze. Ik was op zoek naar een leuk cadeautje voor de juffen van mijn jongste diva. Bij het zien van deze beauty's was mijn keuze snel gemaakt! Nou nog hopen dat Kenya ze nog af wilt geven als over een paar weken het schooljaar voorbij is! Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me