links boven

zondag 20 oktober 2013

Mutsje van Fenna wol

Een lief en zacht mutsje gehaakt voor mijn vriendin, 
die nu haar haar verliest
 i.v.m. chemokuren tegen borstkanker...



 Wil je ook zo n mutsje haken?
Haak dan gezellig mee!
Mutsje is gehaakt met halve stokjes.
Haaknaald nr. 5 en 1 bol Fenna wol
of wat er op lijkt...


HET HAAKPATROON:

TOER 1: Haak 6 halve stokjes in de ring,
gebruik een marker om de toeren bij te kunnen houden,
want je haakt elke toer gewoon door,zodat je geen naad krijgt...
TOER 2: Haak in elke steek, 2 halve stokjes (12st.)
TOER 3: Haak 1 half stokje, 2 halve stokjes in volgende steek,
herhaal dit tot einde toer (18 st.)
TOER 4 : Haak in elke 3e steek, 2 halve stokjes, 
de rest 1 half stokje in elke steek (24 st.)
TOER 5: Haak in elke 4e steek, 2 halve stokjes (30 st.)
TOER 6: Haak in elk 5e steek, 2 halve stokjes (36 st.)
TOER 7 : Halve stokjes in elke steek
TOER 8 : Haak in elke 6e steek, 2 halve stokjes (42 st.) 
TOER 9: Halve stokjes in elke steek
TOER 10: Haak in elke steek 7e steek, 2 halve stokjes (48 st.)
TOER 11: Halve stokjes in elke steek
TOER 12 : Haak in elke 8e steek, 2 halve stokjes (54 st.)
TOER 13: Halve stokjes in elke steek
TOER 14: Haak in elke 9e steek, 2 halve stokjes (60 st.)
TOER 15: Halve stokjes in elke steek
TOER 16 : Haak in elke 10e steek, 2 halve stokjes (66 st.)
TOER 17 t/m 24 : Halve stokjes in elke steek
TOER 25 t/m 27 : Haak vasten met haaknaald nr. 4, 
zo wordt het boordje iets strakker.


Het patroon van de bloem, kan je vinden op mijn blog.
Het is de beschrijving van de 2e bloem op deze pagina.
 Heel veel plezier met het maken van dit patroon!




Misschien kunnen jullie ook hier iemand mee blij maken!




18 opmerkingen:

  1. Een heel mooi mutsje met hele frisse kleuren. Ik wens jou vriendin het allerbeste toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Danke! Sehr schön!
    Liebe Grüße,*Manja*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrolijke muts voor een minder vrolijke gelegenheid.. ik heb rasta mutsen gehaakt voor mijn vriendin.
    dat ze beiden dit gevecht maar mogen winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van deze muts word ik vrolijk. Daar kijkt een mens toch met plezier naar.
    Jammer dat het Fenna/garen niet meer is te krijgen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie muts, en ook met een mooi doel.
    Hopelijk slaat haar chemo aan.

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige muts is dit geworden, Joke, en wat lief dat je die voor een vriendin hebt gehaakt!
    Dank je wel voor het patroon.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een vrolijke muts !!! dankjewel voor het patroon.
    liefs
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind het ook zo,n lief mutsje,misschien dat ik het ook ga haken,wil je vriendin sterkte wensen met alles en hoop dat het een beetje gaat met haar,ik heb het ook allemaal meegemaakt dus weet een beetje wat ze meemaakt.
    groetjes en liefs
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wens je vriendin heel veel sterkte met dit gevecht ik weet zeker dat het lukt met zo,n prachtige muts.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor het patroon. Ik heb het een beetje aangepast voor een muts voor mijn dochter van 8. Ze vindt deze super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg bedankt voor het patroon ik ga het zeker maken voor mijn zelf. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb nog zóveel haakkatoen over, dat ik dit mutsje ervan ga haken voor mijn kleindochtertje in Ierland (3 jr.) Houd het in de tinten roze/lila/paars/groen/rood. Dank voor het patroontje! Groeten uit Almere.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prima patroontje, pasteltinten en herfst tinten van Fenna, erg mooi voor dit project!
    Groetjes, An

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me