links boven

woensdag 27 juni 2012

Wildbrei/haak project voor Kunstmarkt in Hoorn

Op zondag 2 september is het van 12.00 uur tot 17.00 uur heerlijk slenteren langs de meer dan 200 kramen van de Grootste Kunstmarkt van Nederland, die zich als een lint door de binnenstad van Hoorn heen slingeren....
Tijdens dit weekeind wordt De Kleine Noord met brei en haakwerk aangekleed,
van lantaarnpalen tot leuningen tot prullenbakken 
Een echt Wildbrei/Haakproject!

Na lang wikken en wegen,of  ik zal meedoen,
 heb ik me toch maar opgegeven om een lantaarnpaal te bekleden.
Ik kon het niet laten, tijd of geen tijd.
 Het leek me gewoon leuk om ook mee te doen,
 vooral omdat het hier in mijn eigen stadje gebeurt....


Zo'n lantaarnpaal wordt het, de maten staan erbij...
Met felle kleuren aan de slag gegaan...
 Het onderste gedeelte van 72 cm is klaar
 Van links en rechts heb ik nog meer  wol gekregen....
Van Breiwerkwest en de Kinderboerderij de Waalrakkers....
Ook daar ben ik mee aan de slag gegaan met dubbele draad en een dikke haakhaald nr. 6
alle kleuren willekeurig door elkaar, zonder na te denken,
alleen de maat in de gaten houden....
het bovendste gedeelte van 14 cm en 118 cm van de lantaarnpaal is klaar ....
Ik ben zo enthousiast, dat ik zo voor 2 lantaarnpalen ga.....


Een paar dagen voor het weekeind begint, gaan we alles ophangen en maken we de stad een stuk fleuriger!

 Wil je ook nog meedoen, dan kan je je altijd opgeven bij Helma van Kleinwee

9 opmerkingen:

  1. Gaat je helemaal lukken, weet ik zeker, jij gaat altijd als een speer. Het wordt gezellig in Hoorn.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat gaaf, ik zet de datum in mijn agenda... wie weet heb ik tijd om langs te gaan. Ben benieuwd hoe je paal er uit gaat zien. Succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf dat je zo enthousiast bent! Ik schrijf de datum op, wil zeker gaan kijken, maar mee haken/breien... dat laat ik liever aan mij voorbij gaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!!!!
    Zelf een lantaarnpaal bekleden dat gaat me niet lukken. Maar ga dat weekend zeker roostervrij vragen want lijkt me super om te zien!!!! Succes meis!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOOOOOOhhh wauw dat gaat prachtig zijn! Ga je dan veeeeeel foto's maken en posten? Want het is een beetje te ver van mijn bed, maar ik vind dit echt de max!!!! Véééééél succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk initiatief! Jammer dat het na mijn vakantie is...en zo ver van ons vandaan...
    Wat zou dat er gezellig uit gaan zien al dat wildgebrei!
    En jij gaat als een speer hahaha, wel heel leuk natuurlijk om gewoon een hele
    lantarenpaal te hebben omhaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh te gek! Super dat je daaraan mee doet!
    Jammer dat het niet bij een dorpje in de buurt is,
    dan had ik heel graag mee gedaan!
    Veel succes nog met het breiwerk!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een werk, maar wat leuk!!!! Echt super!!!! Veel succes nog! En wat ziet je blog er mooi en overzichtelijk uit! complimenten! Fijn weekend! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel leuk project, Joke! Hier in Zuidlaren zijn ze een paar weken geleden aan de slag gegaan (zie hier http://eexterhout.blogspot.nl/2012/06/het-paard-van-zuidlaren.html) en vast op meer plekken in Nederland. Heel erg leuk vind ik het, laten we de boel maar goed opvrolijken. Ik ben benieuwd naar jouw lantaarnpaal! Succes.
    Groetjes, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me